Same as it ever was
Povodom nastupa Hrvatske na 18. Venecijanskom bijenalu – međunarodnoj izložbi arhitekture, Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske i Udruženje hrvatskih arhitekata pozivaju Vas na konferenciju za medije u Centru za posjetitelje Crna Roda, Osekovo u Parku prirode Lonjsko polje, na kojoj će biti predstavljen projekt Same as it Ever Was.
Konferencija za medije održat će se u petak, 28. travnja 2023. godine s početkom u 12:00 sati. Udruženje hrvatskih arhitekata osigurava prijevoz iz Zagreba na konferenciju i natrag, za sve zainteresirane predstavnike medija te popratni program stručnog vođenog obilaska lokacije centra Crna Roda i vidikovaca Parka prirode Lonjsko polje.
Broj mjesta je ograničen stoga Vas molimo da na vrijeme rezervirate svoje mjesto!
Konferenciju za medije otvorit će ministrica kulture i medija dr. sc. Nina Obuljen Koržinek i predsjednik Udruženja hrvatskih arhitekata Roman Šilje. Koncept hrvatskog nastupa na Venecijanskom bijenalu arhitekture 2023. naslovljen Same as it Ever Was, kao i sam projekt višestruko nagrađivanog projekta Centra za posjetitelje Crna Roda te pripadajuće infrastrukture vidikovaca, ishodište konteksta ovogodišnjeg paviljona, predstavit će povjerenici hrvatskog nastupa Mia Roth i Tonči Čerina zajedno s autorskim timom. Nakon konferencije za medije ministrica Nina Obuljen Koržinek, povjerenici Mia Roth i Tonči Čerina te članovi autorskog tima (Luka Fatović, Vedran Kasap, Ozana Ursić, Niko Mihaljević i Ivica Mitrović) odgovarat će na pitanja novinara.
Program za 28. travnja 2023.
9.30 – Polazak minibuseva/transporta iz Zagreba (točna lokacija bit će objavljena naknadno)
11.00 – Dolazak u centar Crna Roda, obilazak centra, kava i brunch
12:00 – 12:45 – Konferencija za medije
13:00 – 16.00 – Obilazak vidikovaca Lonjskog Polja
16.30 – Polazak natrag u Zagreb
18.00 – Povratak u Zagreb
NAPOMENA:
Potvrdu sudjelovanja na konferenciji za medije, uz kontakt telefon, obavezno je poslati na dolje navedene mail kontakte, najkasnije do ponedjeljka 24. travnja 2023. u 12 sati, kako bi organizatori omogućili dovoljan kapacitet vozila za transport na lokaciju.
Kontakti za novinare:
Ivan Dorotić, odnosi s javnošću projekta Same as it Ever Was – ivan.dorotic@gmail.com
Renata Margaretić Urlić, odnosi s javnošću Ministarstvo kulture i medija RH – press@min-kulture.hr
Hrvatski paviljon na 18. Venecijanskom bijenalu, međunarodnoj izložbi arhitekture
Same as it Ever Was
Vrijeme trajanja izložbe: 20. svibanj – 26. studeni 2023. / Dani predotvorenja: 18. i 19. svibnja 2023. / Lokacija: Arsenale, Venecija
Povjerenici: Mia Roth i Tonči Čerina
Autorski tim: Mia Roth, Tonči Čerina, Luka Fatović, Vedran Kasap, Ozana Ursić, Niko Mihaljević, Ivica Mitrović
Organizacija i produkcija: Udruženje hrvatskih arhitekata – UHA / Partneri i sponzori: Turistička zajednica grada Zagreba, Hrvatska pošta d.d., MARKOJA d.o.o., JANAF d.d., Hrvatske autoceste d.o.o., Zagrebačka banka d.d., Javna ustanova Park prirode Lonjsko polje, ZUMTOBEL Hrvatska
Kratki opis nastupa: Hrvatski paviljon za predstojeći Venecijanski bijenale arhitekture oda je ambijentima suživota divljeg i domaćeg, prirodnog i proizvedenog, živog i neživog. Ishodište projekta je močvarno područje Lonjskog polja, gdje kulturni krajolik nastaje stoljetnom simbiozom prirode koja je u stalnoj mijeni te zajednica koje mu se prilagođavaju. Taj je kontekst pozadina diskurzivnog programa hrvatskog paviljona, kao kontinuirani laboratorij u stvarnom vremenu, usmjeren na istraživanje budućnosti arhitektonske prakse i obrazovanja.
Hrvatski paviljon u Arsenalu bit će prostorna instalacija koja pripada bestijariju vidikovaca u močvarnom području Lonjskog polja. Instalacija uključuje fizičke i virtualne segmente izravno vezane uz fenomene polja odnosno njihovu interpretaciju koja postaje sredstvo za razumijevanje povezanosti prirode i kulture.
Diskurzivni format hrvatskog paviljona uključuje niz lokacija (Venecija, Ljubljana, Split, Motovun, Milanu te Lonjsko polje) na kojima će se kroz popratne aktivnosti, te u suradnji s obrazovnim institucijama, tijekom trajanja Bijenala održavati radionice. Radionice testiraju buduće teme i aktivnosti u obrazovanju arhitekata, dizajnera i srodnih disciplina.
Autorski tim: Mia Roth i Tonči Čerina surađuju od 1999. godine i za svoj su rad osvojili brojne domaće i međunarodne nagrade. Isprepliću praksu s pedagogijom i istraživanjem, posebno se fokusirajući na prostorne izraze javnog interesa. Luka Fatović član je ureda Roth&Čerina od 2019. godine, surađujući na nagrađivanim projektima. Vedran Kasap i Ozana Ursić od 2012. zajedno rade kao Clinica Studio, vodeći ured za prostorno oblikovanje, muzejske izložbe i dizajn interakcija. Niko Mihaljević vizualni je umjetnik i grafički dizajner te predaje tipografiju, grafički dizajn, izdavaštvo, vizualne umjetnosti i dizajn zvuka. Mia, Tonči, Vedran, Ozana i Niko dio su tima koji je projektirao infrastrukturu za posjetitelje Lonjskog polja. Ivica Mitrović od 2001. godine istražuje u području kritičkog i spekulativnog dizajna. Tim isprepliće svoje interese i preokupacije u Hrvatskom paviljonu, spajajući instalaciju sa širokim diskurzivnim formatom o mogućim budućnostima.
Službene web stranice: sameasiteverwas.hr
Facebook: facebook.com/CroatianPavilionVenice
Instagram: instagram.com/croatian_pavilion_2023/
Više o projektu Centra za posjetitelje Crna roda, Osekovo:
Upoznavanje Lonjskog polja, jednog od najvećih europskih močvarnih staništa, planirano je kroz mrežu ulaza, centara za posjetitelje i promatračnica smještenih unutar parka prirode. Centar za posjetitelje Crna roda jedan je od pet ulaza u Park prirode, ujedno najbliži Zagrebu, a čine ga dva objekta s edukativnim parkom između. Stalni postav Centra posjetiteljima tumači ključne prirodne fenomene ovog zaštićenog područja i specifičnosti suživota čovjeka i prirode. Kombinacijom mehaničkih i multimedijalnih izložaka, autorskih ilustracija, reljefa, gravura i kiparskih instalacija interpretirana je cjelovita priča dinamične ravnoteže života Lonjskog polja. Objekti centra i vidikovaca izgrađeni su od prirodnih materijala u skladu s morfologijom lokalne gradnje.
U sklopu projekta izgradnje interpretacijskog centra Crna roda izgrađena su i tri vidikovca koji svojim oblikovanjem postaju svojevrstan landmark u prostoru. Vidikovci pripadaju tragovima stoljeća kultiviranog krajolika, antropogeno-prirodnih simbioza i graničarske povijesti. Izvorno planirani kao replike graničarskih čardaka, vidikovci su metamorfozirali u ludički element polja, točke kojima se uspostavlja novi identitet, platforme za promatranje bogatog biljnog i životinjskog svijeta. Njihove biomorfne konfiguracije nisu eksplicitne, no ipak uključuju kretnju, organički oblik, oruđe, sjenku lokalno poznatog. Podjednako se referiraju na biljni i životinjski svijet koji ga okružuje, krajolik Moslavine koji je stoljećima nastajao kroz srastanje prirodnih promjena i ljudskog rada, vrsta koje je nastanjuju i mijena kojima je izložena. Nepomična fantastična bića brišu granicu i izjednačavaju jezik antropogenog i prirodnog, vire u daljini kao novi bestijarij.
Centar za posjetitelje Crna roda s vidikovcima postaju aktivatori očuvanja prirodne i kulturne baštine putem educiranja i okupljanja javnosti, lokalne zajednice, školaraca i izletnika. Autori centra i vidikovaca su Mia Roth i Tonči Čerina (arhitektura), Clinica studio: Ozana Ursić i Vedran Kasap (produkt dizajn), Niko Mihaljević (grafički dizajn), Franka Tretinjak (ilustracije), Ivana Fabrio (interpretacija), Vanja Cuculić (art direktor multimedije), a Novena (koncept multimedije). Suradnici: Larisa Čišić, Luka Fatović, Karla Jelić Balta, Tajana Jaklenec, Neven Vlahović (arhitektura), Ivan Ljubimir i Alen Batista (statika). Binđo, Tehno-elektro, Vios, Pegra i Primat 3D (izvođači). Fotografije: Marko Mihaljević
Projekt Centra za posjetitelje Crna roda nagrađen je ‘Velikom nagradom Hrvatskog dizajnerskog društva‘ na Bijenalnoj izložbi hrvatskog dizajna 21/22, nagradom Udruženja hrvatskih arhitekata ‘Bernardo Bernardi‘ za oblikovanje i unutrašnje uređenje za 2021., 2. nagradom 5. Balkanskom Bijenalu 2021. godine, Grand Prix nagradom Big SEE 2022. u Ljubljani, nagradom časopisa Plan u Milanu 2022., German Design Award 2022., priznanje 23. Salona arhitekture u Novom Sadu, te je bio finalist Architizer nagrada.
Rad Udruženja hrvatskih arhitekata podržavaju Ministarstvo kulture i medija RH i Zaklada Kultura nova.