
Natječaj za proširenje gradskog groblja “Laste” u Rovinju – Rovigno
GRAD ROVINJ – ROVIGNO
raspisuje, a
DRUŠTVO ARHITEKATA ISTRE – SOCIETÀ ARCHITETTI DELL’ISTRIA (DAI-SAI)
organizira i provodi
otvoreni, javni, opći, u jednom stupnju, anonimni, za realizaciju, I. stupnja složenosti
PROJEKTNI NATJEČAJ
za izradu idejnog arhitektonsko-urbanističko-krajobraznog rješenja za
PROŠIRENJE GRADSKOG GROBLJA „LASTE“ U ROVINJU – ROVIGNO
Oznaka iz Plana nabave Raspisivača natječaja: VV-25-4
Registarski broj natječaja Hrvatske komore arhitekata: 177-25/RO-AUK/NJN
RASPISIVAČ I INVESTITOR natječaja je Grad Rovinj – Rovigno, Trg Matteotti 2, 52210 Rovinj – Rovigno, OIB: 25677819890; telefon: +385 52 805 250; e-mail: gradonacelnik@rovinj-rovigno.hr; www.rovinj-rovigno.hr; odgovorna osoba: Emil Nimčević, prof., gradonačelnik, osoba za kontakt: Galena Grohovac, dipl. ing. arh.
PROVODITELJ I ORGANIZATOR natječaja je Društvo arhitekata Istre – Società architetti dell´Istria (DAI-SAI); Smareglina 1, 52100 Pula – Pola; OIB: 18852569845; telefon: +385 98 331 351; e-mail: dai-sai@dai-sai.hr; www.dai-sai.hr; odgovorna osoba: Jasmina Bašić, dipl. ing. arh., predsjednica DAI-SAI
IZRAĐIVAČI PROGRAMA NATJEČAJA su Maja Kireta, dipl. ing. arh., ovl. arh, A 3310 i Ines Hrdalo, mag. ing. prosp. arch., A 3461
VRSTA NATJEČAJA
Natječaj se provodi u skladu s glavom II. člancima 327.-331. Zakona o javnoj nabavi (NN 120/2016, 114/2022 – dalje u tekstu: ZJN) te ostalim odredbama ZJN-a koje se primjenjuju na projektni natječaj te odredbama Pravilnika o natječajima s područja arhitekture, urbanizma, unutarnjeg uređenja i uređenja krajobraza (NN 85/14) Hrvatske komore arhitekata (dalje: Pravilnik) čijih su se odredbi svi sudionici natječaja dužni pridržavati, ako one nisu u suprotnosti sa ZJN-om.
U smislu članka 133. ZJN-a provedeni Natječaj bit će uvjet za pokretanje pregovaračkog postupka bez prethodne objave za dodjelu ugovora o javnoj nabavi usluga.
Dijelovi uvjeta natječaja prema čl. 37. Pravilnika koji nisu navedeni u Uvjetima natječaja sastavni su dio Uputa za sudionike.
Natjecatelj definiran čl. 2. st. 1. Pravilnika sukladno ZJN-u smatra se sudionikom natječaja.
Na sudjelovanje u pregovorima bit će pozvan pobjednik Natječaja odnosno osoba ovlaštena za projektiranje koju predlaže autor prvonagrađenog rada.
PREDMET NATJEČAJA
Predmet Natječaja je izrada arhitektonsko-urbanističko-krajobraznog idejnog rješenja proširenja Gradskog groblja „Laste“ u Rovinju – Rovigno, sukladno „Programu za proširenja groblja u Rovinju – Rovigno“ izrađenom u rujnu 2025. godine od ovlaštene arhitektice Maje Kireta, dipl. ing. arh. i Ines Hrdalo, mag. ing. prosp. arch.
Temeljem prvonagrađenog natječajnog rada izradit će se Urbanistički plan uređenja proširenja groblja sukladno članku 16. Pravilnika o grobljima te projektno tehnička dokumentacija za ishođenje dozvola za gradnju, izvođenje i nabavu radova.
SVRHA I CILJ PROVEDBE JAVNOG NATJEČAJA
Gradsko groblje Laste u Rovinju-Rovigno je vrijedan i osjetljiv javni gradski prostor. Stoga naručitelj, Grad Rovinj-Rovigno, planira izraditi projektno-tehničku dokumentaciju za proširenje groblja temeljem najboljeg odabranog idejnog rješenja kroz javni arhitektonsko-urbanističko-krajobrazni natječaj.
Namjera je naručitelja realizirati stručne inovativne ideje uz visoku funkcionalnost i kvalitetu dizajna, poštivanje postojećih vrijednosti prostora te očuvanje i oplemenjivanje njegovog integriteta i identiteta. Javni natječaj osigurava suradnju i inkluzivnost u procesu planiranja te uključuje i javnost tijekom prezentacije natječajnih radova i narednih faza izrade projektno-tehničke dokumentacije. Time se dobiva najpravednije i transparentno stručno rješenje. Očekuje se da novo proširenje rovinjskog groblja bude najbolje groblje u regiji koje će zadovoljiti potrebe zajednice, poboljšati uslugu i doživljaj korisnika i posjetitelja.
Idejno rješenje obrađuje površinu P=19026m2. Planira se proširenje groblja sa približno devetsto grobnih mjesta i gradnja zgrada ukupne površine BRP=903m2. Ukupna procijenjena investicija iznosi 9.500.000,00Eur+PDV.
Program natječaja propisuje suvremeni izričaj, ekonomičnost, racionalnost, inovativnost, funkcionalnost i provedivost. Krajnji cilj natječaja je omogućiti pronalaženje najboljeg rješenja između više različitih prijedloga, prema kriterijima ocjenjivanja propisanim uvjetima natječaja. Odabrano idejno rješenje će služiti kao podloga za izradu projektno-tehničke dokumentacije.
Lokacija i obuhvat zahvata
Groblje „Laste“ nalazi se sjeverno od kulturno povijesne cjeline Grada Rovinja.
Obuhvat zahvata idejnog rješenja čini prostor površine P=19026m2 koji se nalazi sjeverno, istočno i južno od postojećeg groblja. Zahvat obuhvaća katastarske čestice k.o. Rovinj-Rovigno, i to:
- dijelove katastarskih čestica 3120, 2586/12, 2586/13, 2590/15, 2586/16, 9678/1, 2660/3, 2660/4, 2660/5, 2661, 2660/6, 2659/1, 9949/7
- čestice 2586/7, 2586/19, 9949/10, 2660/13, 2660/14, 9949/1, 9949/11, 2660/10, 2660/11, 2586/14, 2586/20, 2660/7.
Obuhvat proširenja groblja, odnosno proširenje groblja koje je predmet natječaja je podijeljen u opisu postojećeg stanja u tri zone: ZONA 1: P= 9932m2, ZONA 2: P= 5793m2 i ZONA 3: P= 3301m2_ UKUPNO P=19026m2.
Prostorno planska dokumentacija
Granica obuhvata zahvata planirana za realizaciju prvonagrađenim natječajnim radom se razlikuje od granice površine namijenjene za proširenje groblja planirane Generalnim urbanističkim planom uređenja Grada Rovinja – Rovigno (Službeni glasnik Grada Rovinja broj 7a/06, 3/08, 2/13, 7/19 i 8a/19 – pročišćeni tekst – u daljem tekstu: GUP), ali je granica zadanog
obuhvata u skladu s Prostornim planom uređenja Grada Rovinja – Rovigno („Službeni glasnik“ Grada Rovinj-Rovigno br.: 9A/05., 06/12., pročišćeni tekst 01/13., ispr. 07/13., 07/13., 03/17. i 07/17. – pročišćeni tekst , 07/19. i 08A/19.-pročišćeni tekst., 02/2025. i 4/25-pročišćeni tekst) – u daljem tekstu: PPUG).
Grad Rovinj-Rovigno je pokrenuo izmjene i dopune GUP-a kojima će se korigirati granica obuhvata groblja sukladno Prostornom planu uređenja Grada Rovinj-Rovigno. Izmjene i dopune Generalnog urbanističkog plana su u fazi Nacrta prijedloga Plana, te se u prvoj četvrtini 2026. godine planira raspisati javna rasprava. U Programu su navedene odredbe za provedbu budućeg GUP-a i njih se natjecatelji trebaju pridržavati.
Unutar dijelova zahvata koji nisu u obuhvatu groblja određenog važećim GUP-om (istočna granica obuhvata i dio iznad postojećeg parkirališta – vidi poglavlje 11.1. i kartu na stranici 32. Programa natječaja), idejnim rješenjem se ne može planirati namjena groblje (graditi grobna mjesta, zgrade…) već je potrebno planirati obradu partera i krajobrazno uređenje.
Temeljem prvonagrađenog natječajnog rada izradit će se Urbanistički plan uređenja proširenja groblja sukladno članku 16. Pravilnika o grobljima te projektno-tehnička dokumentacija za ishođenje dozvola za gradnju, izvođenje i nabavu radova, a po donošenju GUP-a koji je trenutno u izradi.
Projektni zadatak
Projektni zadatak za izradu idejnog natječajnog rješenja je detaljno raspisan u Programu natječaja.
PRAVO SUDJELOVANJA
Očekuje se formiranje stručnih timova koje čine stručnjaci iz odgovarajućih područja sukladno natječajnom zadatku.
Sposobnost/stručnost sudionika natječaja je zadovoljena kada:
- barem jedan od koautora natječajnog rada (Sudionik 1 natječaja) ispunjava uvjet:
1 ovlašteni arhitekt ili druge primjenjive inozemne kvalifikacije - barem jedan od koautora natječajnog rada (Sudionik 2 natječaja) ispunjava uvjet:
1 krajobrazni arhitekt upisan u imenik krajobraznih arhitekata ili dipl. ing. kraj. arh., mag. ing. prosp. arch. ili dipl. ing. agr. – vrtlarstva i oblikovanja pejzaža ili dipl. ing. agr. – uređenje krajobraza ili druge primjenjive inozemne kvalifikacije.
Zaključno, obavezno je sudjelovanje oba sudionika u izradi idejnog rješenja, odnosno natječajnog rada. Jedna osoba može posjedovati uvjete za jednog ili više sudionika natječaja.
Pravo sudjelovanja u svojstvu sudionika natječaja imaju sve ostale fizičke ili pravne osobe bez obzira na mjesto sjedišta/prebivališta. U natječaju mogu sudjelovati i suradnici koji se ne smatra/ju autorom/koautorima natječajnog rada.
Svaki od sudionika natječaja, pojedinac ili zajednica sudionika natječaja, ima pravo sudjelovanja na ovom Natječaju samo s jednim natječajnim radom. Osobe koje su sudjelovale u izradi jednog od natječajnih radova ovog natječaja kao suradnici ne mogu predati natječajni rad samostalno.
Na Natječaju kao sudionici natječaja ne mogu sudjelovati: zaposlenici Raspisivača i predstavnici Raspisivača koji obavljaju upravljačke poslove, zaposlenici i upravljačko tijelo Provoditelja², Voditelj natječaja, Zamjenik voditelja natječaja, članovi Ocjenjivačkog suda, zamjenici članova, stručni savjetnici, tajnica Natječaja, članovi tehničke komisije, izrađivač natječajnog elaborata, kao i njihovi suradnici i srodnici u prvom i drugom koljenu, kao i svi ostali koji bi narušili ravnopravnost sudionika natječaja ili neovisno odlučivanje Ocjenjivačkog suda.
Postojanje sukoba interesa između Naručitelja i gospodarskih subjekata i s njima povezanih osoba utvrđuje se prema člancima do 83. ZJN-a i jednako se primjenjuje i na sudionike natječaja i na ponuditelje.
² Pri provedbi postupaka nabave u kojima sudjeluje Provoditelj prema posebno ugovorenim pravilima upravljačko tijelo Provoditelja predstavljaju predsjednica i dopredsjednik.
U smislu Zakona o javnoj nabavi, naručitelj je u sukobu interesa sa sljedećim gospodarskim subjektima:
- Atelier Bruno Juričić d.o.o., Viška 2, Pula
- ‘BLOK 1:1’ d.o.o., Ulica Buraj 3, Mareda
- hpnj + d.o.o., Zvonimirova ulica 75, Zagreb
- In scape j.d.o.o., Donje Čelo 47, 20 Koločep
- Kostrenčić i Krebel-arhitekti d.o.o., Suhinova 15, Zagreb
- MK projekt d.o.o., Tome Masarykova 21, Varaždin
- AAI-ISKRA d.o.o., Ulica Marka Marulića 16, Rovinj-Rovigno
- Ured ovlaštene krajobrazne arhitektice Ksenija Jurčić-Diminić, Bosanska 17, Zagreb
- Jana Nature Company, Obrt za ostale stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti, Dršćevka 23, Pazin,
- LOODUS PUNKT d.o.o., Gervaisova ulica – Via Drago Gervais 45, Pula – Pola,
- SANGRAD AVP d.o.o., Ulica Stjepana Babonića 21, Zagreb,
- Komunalni servis d.o.o., Trg Na Lokvi 3/a, Rovinj – Rovigno
KOMUNIKACIJA I RAZMJENA INFORMACIJA IZMEĐU NARUČITELJA I GOSPODARSKIH SUBJEKATA
U skladu s odredbama članka 328. ZJN-a obavijest o projektnom Natječaju stavit će se na raspolaganje svima koji su zainteresirani za sudjelovanje u Natječaju, na način da će se ona objaviti na stranicama Elektroničkog oglasnika javne nabave RH (dalje: EOJN), na mrežnim stranicama Raspisivača: www.rovinj-rovigno.hr i na mrežnim stranicama Provoditelja Natječaja:
www.dai-sai.hr, te u dnevnom tisku.
Obavijest o projektnom Natječaju i rezultatima Natječaja Provoditelj dostavlja Raspisivaču, društvima arhitekata članicama UHA-e i Hrvatskoj komori arhitekata.
Obavijest o rezultatima projektnog Natječaja objavit će se u EOJN-u, te u dnevnom tisku, kao i na stranicama Raspisivača i Provoditelja.
NATJEČAJNA DOKUMENTACIJA
Natječajni elaborat Raspisivač stavlja natjecateljima na raspolaganje u digitalnom obliku u Elektroničkom oglasniku javne nabave RH u Narodnim novinama (EOJN: https://eojn.nn.hr/), na mrežnim stranicama Raspisivača (GRAD ROVINJ – ROVIGNO: https://drive.google.com/file/d/1oN5xJppTp2ZJGJssqA302wUIMaVSm0Ob/view?usp=sharing) na mrežnim stranicama Provoditelja natječaja (DAI-SAI: www.dai-sai.hr). Natječajna dokumentacija se nalazi na navedenim poveznicama uz neograničen, izravan i besplatan pristup.
ROKOVI NATJEČAJA:
Početak natječaja je srijeda 1. listopad 2025. godine.
Krajnji rok za predaju projekata/natječajnih radova je petak, 5. prosinca 2025. do 15,00 sati u pisarnici Grada Rovinja – Rovigno, na adresi Trg Matteotti 2, 52210 Rovinj – Rovigno, bez obzira na način dostave.
Natječajni radovi koji stignu nakon propisanog roka za predaju natječajnih radova neće se uzeti u razmatranje.
Sudionici projektnog natječaja obavezno dostavljaju obrazac projekta (automatski ga generira modul EOJN prilikom prijave) kroz EOJN RH dok se natječajni radovi dostavljaju fizički izvan sustava EOJN RH.
Pitanja se postavljaju putem sustava Elektroničkog oglasnika javne nabave Republike Hrvatske (dalje: EOJN RH) modul Pitanja/Pojašnjenja dokumentacije o nabavi najkasnije do uključivo utorka, 21. listopada 2025.
Odgovori na pitanja daju se na istim internetskim stranicama kao i osnovna dokumentacija najkasnije do uključivo petka, 31. listopada 2025.
Očekivani završetak rada Ocjenjivačkog suda je do utorka, 23. prosinca 2025.
REZULTATI NATJEČAJA
Ocjenjivački sud nakon donošenja Odluke ocjenjivačkog suda o nagrađenim natječajnim radovima otvara za svaki rad prvo omotnicu s oznakom „ADRESA ZA OBAVIJESTI“. Ocjenjivački sud potom otvara i omotnicu s oznakom „AUTOR“. Ako se nakon otvaranja omotnice „AUTOR“ ustanovi da autor nagrađenog rada nije imao pravo sudjelovanja, takav se rad diskvalificira,
oduzima se dodijeljena nagrada, a ostali nagrađeni radovi unaprjeđuju se za jedno mjesto prema rang listi utvrđenoj u postupku ocjenjivanja. Razlozi diskvalifikacije upisuju se u zapisnik sjednice Ocjenjivačkog suda. Odmah po završetku sjednice Ocjenjivačkog suda i potpisivanja zapisnika koji sadrži Odluku Ocjenjivačkog suda o nagrađenim natječajnim radovima, zapisnik se dostavlja na daljnje postupanje Raspisivaču zajedno s omotnicom „OSOBA OVLAŠTENA ZA PROJEKTIRANJE“ prvonagrađenog rada. Temeljem Odluke Ocjenjivačkog suda o nagrađenim natječajnim radovima objavljuje se Obavijest o rezultatima projektnog natječaja u EOJN-u i na mrežnim stranicama Raspisivača i Provoditelja. Obavijest o rezultatima natječaja Raspisivač
objavljuje u EOJN, u roku sukladno ZJN.
Oglas o rezultatima natječaja dostavit će se i Hrvatskoj komori arhitekata, Udruženju hrvatskih arhitekata, regionalnim društvima arhitekata te ostalim zainteresiranima.
Izložba natječajnih radova održat će se u roku od otprilike 30 dana od dana objave dokumenta Obavijest o rezultatima projektnog natječaja. Tijekom trajanja izložbe organizirat će se razgovor Ocjenjivačkog suda s sudionicima natječaja na koji će Provoditelj pozvati sve sudionike natječaja, članove Ocjenjivačkog suda, zamjenicu člana, stručne savjetnike, tehničku komisiju, tajnicu
Natječaja i predstavnike Raspisivača.
OCJENJIVAČKI SUD
Za ocjenu radova imenovan je Ocjenjivački sud u sastavu od pet (5) članova i jedne (1) zamjenice članova Ocjenjivačkog suda, uz stručne savjetnike, tehničku komisiju i tajnicu natječaja.
Članovi Ocjenjivačkog suda (OS):
- prof. Helena Paver Njirić, dipl. ing. arh., ovlaštena arhitektica, predstavnica Provoditelja, predsjednica OS-a
- doc. dr. sc. Alan Kostrenčić, dipl. ing. arh., predstavnik Raspisivača, dopredsjednik OS-a
- Bruno Juričić, arhitekt, predstavnik Raspisivača
- Ksenija Jurčić Diminić, krajobrazna arhitektica, predstavnica Provoditelja
- mr. sc. Berislav Iskra, dipl. ing. arh., predstavnik Provoditelja
Zamjenica člana OS-a:
- Jasmina Bašić, ovlaštena arhitektica, predstavnica Provoditelja
Stručni savjetnici:
- Valentina Krizman, dipl. oec., predstavnica Komunalnog servisa d.o.o.
- dr. sc. Željko Zgrablić, dipl. ing. šum., ovlašteni inženjer šumarstva,
- Zoran Glivarec, dipl. ing. arh., predstavnik Ministarstva kulture i medija
Tehnička komisija:
- Galena Grohovac, dipl. ing. arh, predstavnica Raspisivača
- Maja Kireta, ovlaštena arhitektica, predstavnica Provoditelja
Tajnica natječaja:
- Daria Tabulov-Štrelov, dipl. ing. arh., predstavnica Provoditelja
NAGRADE
Određuje se nagradni fond u ukupnom iznosu od 60.000,00 eura neto, odnosno 81.000,00 eura bruto.
Radovima koji su stručno izrađeni i odgovaraju uvjetima određenim ovom dokumentacijom za nadmetanje Ocjenjivački sud će dodijeliti nagrade kako dalje slijedi:
Nagrada | Broj nagrada | Neto iznos (eura) | *Bruto iznos (eura) |
Prva nagrada | 1 | 24.000,00 | 32.400,00 |
Druga nagrada | 1 | 15.000,00 | 20.250,00 |
Treća nagrada | 1 | 9.000,00 | 12.150,00 |
Četvrta nagrada | 1 | 7.200,00 | 9.720,00 |
Peta nagrada | 1 | 4.800,00 | 6.480,00 |
*Procijenjeni bruto iznosi izračunati su uvećanjem neto iznosa za pripadajući porez, prirez i doprinose prema modelu obračuna autorskih ugovora sukladno važećim propisima, a odnose se na isplatu nagrada fizičkim osobama koje nisu obveznici PDV-a. Za fizičke osobe koje su obveznici PDV-a isplate će se vršiti na temelju ispostavljenog računa, a PDV će se obračunati na navedeni bruto iznos. Za pravne osobe koje nisu obveznici PDV-a isplate će se vršiti na temelju ispostavljenog računa za neto iznos, dok će se za pravne osobe obveznike PDV-a na neto iznos obračunati PDV.
Raspisivač će nagrade natjecateljima i naknade radnim tijelima isplatiti u roku od 30 (trideset) dana od dana Obavijesti o rezultatima natječaja.
KRITERIJI ZA ANALIZU I OCJENU NATJEČAJNIH RADOVA
Pored usklađenosti rada s uvjetima raspisa, u pogledu sadržaja i obveznih priloga, pri ocjenjivanju radova ocjenjivački sud valorizirat će radove u skladu sa sljedećim kriterijima:
- jasnoća koncepta cjelovitog rješenja
- autentičnost, suvremenost i prepoznatljivost rješenja
- estetska i oblikovna kvaliteta rješenja
- funkcionalnost rješenja
- racionalnost, ekonomičnost i provedivost rješenja
Iz Natječaja će se isključiti radovi:
- predani poslije roka navedenog u Uvjetima natječaja,
- koji ne sadržavaju grafičke, tekstualne i dodatne priloge prema točki 5.2. navedene u Uvjetima natječaja,
- za koje nije dostavljen obrazac projekta kroz EOJN RH.
JEZIK NATJEČAJA
Natječaj se provodi na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu.
PLANIRANA OKVIRNA SVEUKUPNA VRIJEDNOST INVESTICIJE (IZGRADNJE)
Natječaj se provodi u skladu s Poglavljem 2., člancima 327., 328., 329., 330. i 331. ZJN-a, ostalim odredbama ZJN-a, koje se primjenjuju na projektni Natječaj te odredbama Pravilnika HKA-e, ako one nisu u suprotnosti sa odredbama ZJN. Projektni Natječaj provodi se kao postupak koji prethodi postupku sklapanja ugovora o javnim uslugama u dogovoru s Raspisivačem sukladno članku 327. stavku 3. ZJN-a. Procijenjena vrijednost javne nabave sukladno članku 327. ZJN-a sastoji se od isplate nagradnog fonda u bruto iznosu, isplate naknada radnim tijelima u bruto iznosu, izrade projektno-tehničke dokumentacije u iznosu bez PDV-a, te iznosi ukupno 638.440,00 eura. Procijenjena vrijednost javne nabave raščlanjuje se na sljedeće dijelove: Nagradni fond iznosi neto 60.000 eura i *bruto 81.000,00 eura, naknade radnim tijelima neto 23.400,00 eura i *bruto 37.440,00 eura i cijena usluge izrade projektno-tehničke dokumentacije iznosi ukupno 520.000,00 eura bez PDV-a.
CIJENA IZRADE PROJEKTNO-TEHNIČKE DOKUMENTACIJE
Cijena usluge projektno-tehničke dokumentacije formira se sukladno Pravilniku o standardu usluga Hrvatske komore arhitekata, odnosno potrebnom broju norma-sati i primjenjivoj prosječnoj tržišnoj cijeni norma-sata koju utvrđuje Hrvatska komora arhitekta istraživanjem tržišta. Cijena izrade projektno-tehničke dokumentacije iznosi 520.000,00 EUR bez PDV-a.
Svi ostali uvjeti detaljno su navedeni u Uvjetima natječaja.
Natječaj je objavljen u skladu s odredbama Pravilnika o natječajima s područja arhitekture, urbanizma, unutarnjeg uređenja i uređenja krajobraza (NN, broj 85/14) i Zakona o javnoj nabavi (NN, broj 120/16 i 114/22), a kojih su se svi sudionici obvezni pridržavati.
Rad Udruženja hrvatskih arhitekata podržavaju Ministarstvo kulture i medija RH i Zaklada Kultura nova.