Arhitektura izložbe Sanja Iveković. Works of heart (1974-2022)

O PROJEKTU (TEKST AUTORA) +

Dramaturgija postepenog ulaska u izložbu iz javnog gradskog prostora u galerijski, počinje u prostoru stubišta. U njemu su izloženi radovi Sanje Iveković koji tematiziraju javni prostor: ankete, plakati i participativni radovi, koji su ranije izlagani u urbanom prostoru u formatu billdboarda. Na samom ulazu u glavni galerijski prostor dočekuje nas mnoštvo odljeva lica iz ženskih skloništa i osobnih priča izloženih na postamentima. Ovaj rad, Ženska kuća daje tematsku naznaku čitavog prostora kao ženske kuće tj. sigurnog teritorija koji ujedinjuje javno i privatno, gdje se otvaraju intimna i politička pitanja, osobna i kolektivna sjećanja, te teme društvene solidarnosti i institucionalne kritike.

Arhitektonski prostor izložbe napet je nasuprotnim odnosom između četiri kapitalna djela autorice. U svakom od četiri ugla prostora, nalazi se jedan od radova: Gen xx, Waiting for the revolution, Triangle, Personal cuts. Ovi važni dvo-dimenzionalni i multimedijalni radovi postavljeni su na crno obojene poprečne zidove video kabina, što omogućava čitanje njihovog odnosa cijelom dužinom prostora. Oni su ujedno i čvorna mjesta - sidrišta niza radova organiziranih u četiri podcjeline—Intimate propaganda and activism, Memory, Ideology of visible, Institutional critique—koji prostorno definiraju četiri otvorene sobe. Ostatak izložbe funkcionira u čitanju međusobnih odnosa radova u slijedu ili na nasuprotnim zidovima.

Vizure u dubinu prostora omogućavaju publici čitanje pojedinačnih djela u kontekstu čitavog opusa umjetnice, dok se kretanjem kroz prostor i različitim arhitektonskim situacijama potiče intimni odnos s istim radovima. Zgužvani crveni papiri umjetničkog projekta Shadow report, rasprostiru se čitavom površinom poda i time dodatno vizualno objedinjuju prostornu cjelinu izložbe u jedinstveni prostor. Taktičkim arhitektonskim intervencijama u četiri ugla i dizajnom minimalnog mobilijara kao potporne strukture, omogućeno je da maksimalni fokus pažnje ostane na suptilnim i fragilnim radovima Sanje Iveković i njihovoj snažnoj performativnosti.

 

PROJEKTNI TIM

Zdenka Badovinac (kustosica), Kustoski kolektiv Što, kako i za koga / WHW (umjetničke direktorice)

SURADNICI

Franka Omazić , Petra Omazić

INVESTITOR

Stadt Wien Kunst GmbH

IZVOĐAČ

Kunsthalle Wien

GODINA POČETKA PROJEKTIRANJA

2022

GODINA DOVRŠETKA PROJEKTIRANJA

2022

GODINA POČETKA GRADNJE

2022

GODINA DOVRŠETKA GRADNJE

2022

POVRŠINA OBUHVATA (m2)

1000 m2

UKUPNA TLOCRTNA POVRŠINA (m2)

1000

UKUPNA VRIJEDNOST INVESTICIJE BEZ PDV-A (kn)

0

PROGRAM/VRSTA

Interijer
Kultura
Javni prostor
Privremene intervencije
Izložbe

LOKACIJA

Beč