Rekonstrukcija i dogradnja putničkog terminala Zračne luke Split

Foto: Ivan Radeljak
Foto: Ivan Radeljak
Foto: Alan Grubelić
Foto: Ivan Radeljak
Foto: Ivan Radeljak
Foto: Ivan Radeljak

O PROJEKTU (TEKST AUTORA) +

Projektni zadatak: međunarodna zračna luka Split kao funkcionalan i praktičan objekt prometne infrastrukture, ali i kao prva i posljednja impresija Dalmacije i Hrvatske, prostor istovremeno internacionalan i regionalan, ugodan i topao, suvremen i sa dozom tradicije.

Izvana, zgrada je bijeli kristalični monolit koji lebdi iznad transparentne baze. Monolit se u interijeru postupno dezintegrira i od potpuno zatvorene forme postaje tek pikselizirana opna koja istovremeno dijeli interijer od neba i spaja ga s nebom.

Oblikovanje prostora rezulat je promišljanja o letenju kao kretanju u trodimenzionalnom prostoru, o karakteru prostora i vremena, o njihovoj fluidnosti, međusobnoj povezanosti i isprepletenosti.

Osnovni element oblikovanja: kvadrat u modularnom rasteru. Variranjem dimenzija kvadrata omogućeno je postupno razlaganje pune plohe u dinamičnu mrežu koja se u valovima izdvaja iz stropa i ponovo s njim integrira. Promjena gustoće rastera vizualno povezuje različite žarišne točke i prati očekivane trajektorije kretanja putnika.

Nosiva konstrukcija: vertikalne i međukatne konstrukcije su armiranobetonske, a krovna konstrukcija je sustav čeličnih rešetki i laminiranih drvenih nosača. Krovne kupole su prekrivene ETFE membranom. Vanjske nadstrešnice su PTFE tenzilne membrane.

Vanjska vertikalna opna je strukturno staklo s izrazito niskom solarnim g faktorom.

Korišteni materijali: beton, čelik i staklo kao funkcionalni i tehnološki suvremeni materijali, te drvo kao prirodni materijal koji prostoru daje topao i smirujuć karakter.

Obuhvat zahvata presječen je državnom cestom D409. Pista, stajanka i putnički terminal nalaze se sjeverno od ceste, a autobusni terminal i parking su južno od ceste. Međusobno povezanje prostora ostvareno je pješačkim nathodnikom s pokretnim trakama koji prolazi iznad D409.

Linije kretanja putnika i prtljage su jednostavne i intuitivne, a centralni ulazni prostor funkcionira kao hub koji pregledno povezuje sve dijelove zračne luke.

PROJEKTNI TIM

Ivan Vulić , Ivan Radeljak , Mate Žaja , Nikola Vulić - VV-PROJEKT d.o.o. (arhitektonski projekt), Jure Radnić - Radnić d.o.o. (projekt konsktrukcije), Vlatko Šokota - ELTEAM-71 d.o.o. (projekt elektroinstalacija), Ivo Žuvela , Vlado Nigojević - TUB d.o.o. (projekt strojarskih instalacija), Miroslav Jakovčević - Trivium d.o.o. (projekt prometnica)

SURADNICI

INVESTITOR

Zračna luka Split

IZVOĐAČ

Kamgrad d.o.o. Zagreb

GODINA POČETKA PROJEKTIRANJA

2011.

GODINA DOVRŠETKA PROJEKTIRANJA

2016.

GODINA POČETKA GRADNJE

2017.

GODINA DOVRŠETKA GRADNJE

2019.

POVRŠINA OBUHVATA (m2)

cca 157.000m2 (15,7 ha)

UKUPNA TLOCRTNA POVRŠINA (m2)

cca 55.000m2 bruto

UKUPNA VRIJEDNOST INVESTICIJE BEZ PDV-A (kn)

cca 400.000.000 kn

PROGRAM/VRSTA

Interijer
Poslovanje
Komunalna infrastruktura
Javni prostor

LOKACIJA

Kaštel Štafilić