Program, koji se sastojao od panela, diskusije i projekcije dokumentarnog filma Nove tendencije u produkciji Hrvatske radiotelevizije, bio je četvrti u nizu događanja u ciklusu Freeport, a osmislili su ga Karin Šerman, Igor Ekštajn, Vesna Meštrić i Ivo Čović. Ciklus Freeport otvorio je prostor nacionalnim paviljonima da doprinesu dinamici, kvaliteti i relevantnosti događanja u sklopu ovogodišnjeg Bijenala. Hrvatski paviljon i njegova ovogodišnja izbornica, dr. sc. Karin Šerman, konkurirali su s programom Nove tendencije i arhitektura.
Tema Novih tendencija odabrana je kao jedinstveni i postojano intrigantni internacionalni umjetnički fenomen – dinamična međunarodna umjetnička mreža i platforma naprednog umjetničkog istraživanja – čije izložbe su se odvijale u razdoblju od 1961. do 1973. godine, uglavnom u zagrebačkoj Galeriji suvremene umjetnosti, čime Zagreb i Hrvatska bivaju upisani na mapi najrelevantnijih umjetničkih događanja svoga vremena. Pokret je okupljao umjetnike i teoretičare, ali i inženjere i znanstvenike, posvećene eksperimentalnom pristupu umjetničkom stvaranju. Oslanjao se na temelje konkretne i konstruktivističke umjetnosti, istraživanju strukture i forme te vizualnih efekata u različitim materijalima i medijima, razvijajući pritom brojne nove vidove izražavanja, sve do programirane, optičke, kinetičke, pa i konceptualne umjetnosti. Na tragu njihovog interdisciplinarnog djelovanja i preklapanja sa znanstvenim i tehnološkim inovacijama, u polje umjetnosti tada se pionirski uvodi i računalo kao novo sredstvo umjetničkog stvaranja. Uza sav fokus na eksperimentiranje sa strukturom i formom, pokret je bio duboko prožet i vođen socijalnim idejama: uvjerenjem o nužnosti umjetničkog angažmana i bliske povezanosti umjetnosti i društva te mišlju o demokratskoj umjetnosti za oslobođeno i emancipirano društvo.