Društvo arhitekata Zagreba Vas poziv na otvorenje izložbe “Mala škola arhitekture Prostor.i.ja 2010.-2015.” u subotu  05. ožujka 2016. u  11 sati, DAZ, Trg bana J. Jelačića 3/1.

Mala škola arhitekture Prostor.i.ja višegodišnji je odgojno obrazovni projekt koji među mladima promiče sadržaje s područja arhitekture i urbanizma. Izložba kronološki prikazuje rezultate niza radionica nastalih u petogodišnjem ciklusu Prostor.i.ja – Mala škola arhitekture, te pojedinim zasebnim radionicama.

{“list”:{“28073 “:”fi19037″},”css”:[“ig-ref”,”ig-ref-ti”,”ig-ref-su”,”ig-ref-im”,”ig-ref-row”,”ig-gallery”]}

Mala škola arhitekture Prostor.i.ja višegodišnji je odgojno obrazovni projekt koji među mladima promiče sadržaje s područja arhitekture i urbanizma.
Izložba kronološki prikazuje rezultate niza radionica nastalih u petogodišnjem ciklusu Prostor.i.ja – Mala škola arhitekture, te pojedinim zasebnim radionicama.

{“list”:{“28072 “:”fi19038″},”css”:[“ig-ref”,”ig-ref-ti”,”ig-ref-su”,”ig-ref-im”,”ig-ref-row”,”ig-gallery”]}

Program radionica su 2010. zajednički pokrenule Udruga za promicanje vizualne kulture OPA, Društvo arhitekata Zagreba, program Arhitektura i djeca Hrvatske komore arhitekata i NoThing productions. Radionice su se provodile kao kontinuirani ciklusi u Društvu arhitekata Zagreba i u nekoliko osnovnih škola (Osnovna škola Šestine, A. Cesarec, J. J. Strossmayer, Tin Ujević, Trnsko), na zagrebačkim ulicama, u sklopu kompleksa Studentskog centra u Zagrebu, na Gornjem Gradu,  te kao pojedinačna gostovanja na stručnim skupovima i izložbama (Dan D, Kongres arhitekata, skupovi Agencije za odgoj i obrazovanje,  gostovanje u Muzeju za umjetnost i obrt na izložbi radovana Tajdera, Muzeju suvremene umjetnosti,  Laubi, Orisu itd.).

{“list”:{“28071 “:”fi19039″},”css”:[“ig-ref”,”ig-ref-ti”,”ig-ref-su”,”ig-ref-im”,”ig-ref-row”,”ig-gallery”]}

Voditeljicama Gordani Košćec, Idi Loher, Aneti Mudronja Pletenac, Mii Roth-Čerina i Davorki Perić s vremenom priključili brojni arhitekti, profesori likovne kulture i studenti-volonteri. Radionice su tako poslužile kao pilot projekti moguće kontinuirane edukacije u okviru nastave likovne kulture, izbornih ili slobodnih aktivnosti. 

{“list”:{“28074 “:”fi19042″},”css”:[“ig-ref”,”ig-ref-ti”,”ig-ref-su”,”ig-ref-im”,”ig-ref-row”,”ig-gallery”]}

Projekt je interdisciplinarna suradnja učitelja likovne kulture i arhitekata. Obje struke prepoznale su potrebu za upoznavanjem mladih s ovim sadržajima od najranije dobi. Naime, sadržaji s područja arhitekture i urbanizma nisu adekvatno zastupljeni u općem obrazovanju, te mladi ne stječu osnovna znanja za kvalitetan život u neposrednoj životnoj okolini i, što je još važnije, znanja za njezinim oblikovanjem. U širem društvenom kontekstu posljedice su vidljive u negativnom odnosu prema urbanom i arhitektonskom naslijeđu, zagađenju urbanog prostora lošom arhitekturom, nerazumijevanju investitora za potrebama lokalnih zajednica itd. a izložbi radovana Tajdera, Muzeju suvremene umjetnosti,  Laubi, Orisu itd.).

{“list”:{“28070 “:”fi19040″},”css”:[“ig-ref”,”ig-ref-ti”,”ig-ref-su”,”ig-ref-im”,”ig-ref-row”,”ig-gallery”]}

Kroz igru i praktičan rad učenici pronalaze odgovore na pitanja: kako čovjekove potrebe određuju izgled prostora u kojem boravi i obratno, kakva je povezanost oblika, materijala i funkcije u arhitekturi, kojim materijalima gradimo i koje su njihove konstruktivne mogućnosti, koja je uloga svjetlosti u oblikovanju prostora, što je to urbani prostor i kako ga koristimo, koja je naša uloga u očuvanju kulturne baštine i sl. Dio sadržaja je usmjeren na neposredno okruženje u kojem učenici borave; grad, kvart, škola. Na taj se način mlade želi potaknuti da stvaraju aktivan stav prema urbanom okruženju, kulturnoj i arhitektonskoj baštini te svjesno sudjeluju u njezinu očuvanju. ne umjetnosti,  Laubi, Orisu itd.).

{“list”:{“28069 “:”fi19041″},”css”:[“ig-ref”,”ig-ref-ti”,”ig-ref-su”,”ig-ref-im”,”ig-ref-row”,”ig-gallery”]}

Radionice zajedno realiziraju učitelji likovne kulture i razredne nastave, arhitekti te studenti Arhitektonskog fakulteta, Akademije likovnih umjetnosti i Učiteljskog fakulteta u Zagrebu. Od početka se u radionice organizirano uključuju i osnovne škole grada Zagreba, bilo u prostorima škola ili izvan njih.
Izložbu organiziraju Društvo arhitekta Zagreba, Udruga za promicanje vizualne kulture OPA, program Arhitektura i djeca Hrvatske komore arhitekata i NoThing productions.

Ovom prilikom želimo i najaviti novi ciklus radionica koji započinje ovog mjeseca u subotu 19. 3. 2016. u 10 sati.

I ove godine nastavljamo sa serijom radionica Mala škola arhitekture Prostor i ja.
Dosadašnji program od 7 radionica razvijaju mladi arhitekti koji su aktivno sudjelovali u dosadašnjim radionicama. Program Prostor i ja vodi djecu korak po korak kroz različite teme iz područja vizualne kulture od linije do urbanizma, potičući pri tom kod djece razvoj percepcije prostora i svijesti o prostoru grada kao svom okolišu na koji možemo utjecati.
Ovo je serija radionica kojima je cilj djeci približiti probleme prostornog planiranja i arhitekture. Iako svi koristimo razne prostore – stan,  ulicu, tramvaj, automobil, javne površine – vrlo smo ga rijetko svjesni. 
Naprosto ga koristimo. Na radionicama s djecom  na različite načine mislimo i stvaramo prostor.

OBLIKUJEMO PROSTOR
Radionice materijali i funkcije

U prvoj grupi radionica otkrivamo materijalnu i tehničku stranu arhitekture. To kanimo istraživati preko primjera skloništa i nastambi raznih životinnja. Cilj je shvatiti razne funkcije i društvene strukture (način organizacije života) koji se događaju u prostoru, razne materijale iz kojih se prostor stvara i razne lokacije na kojima se oblikuje te koliko od svega toga ovisi konačna forma. To nam je  uvod  za druge radionice  gdje ćemo proučavati apstraktnu i simboličku narav arhitekture (onu duhovnu).
 
19. 03. 2016.

1. OD LINIJE DO PROSTORA
09.04. 2016.
2. OD PLOHE DO PROSTORA

DIJELIMO PROSTOR
Radionice priroda i društvo

Nakon što smo naučili da način organizacije života i mjesto, način i materijal gradnje direktno rezultiraju određenom formom (prostorom) u kojem živimo prelazimo na onaj osjetilni dio gdje naš doživljaj prostora prelazi pitanje puke forme. Sad nas zanimaju osjećaji. Za razliku od nastamba životinja, ljudi nikada ne doživljavaju prostor bez simboličke strukture. Kroz nju se učimo doživljavati i pripadati određenoj zajednici.

30.04. 2015.
3. TIJELO U PROSTORU
07.05. 2016.
4. OSOBNI DOŽIVLJAJ PROSTORA

ŽIVIMO PROSTOR
Radionice moja zbilja

U ovim radionicama preko razumijevanja uloge grada i života u zajednici otkrivamo kako trenutak u kojem živimo čini oblik našeg prostora. Time shvaćamo koliko je važna svaka pojedinačna uloga u stvaranju OBLIKA PROSTORA. Naša osobna kreacija i naše naslijeđe u trenutku u kojem živimo s drugim osobnim kreacijama i naslijeđima jest mjesto za život – oblikovana  PROSTORiJA.

14. 05. 2016.
5. GRAD I RAZLIKA
21. 05. 2016.
6. MIJENJAMO GRAD

IDEMO PO ISKUSTVO
Nakon što smo naučili sve iz prethodnih radionica, idemo s voditeljima u šetnju gradom uz zadatak – izrada foto-dnevnika.
Zadnja radionica je evaulacija koja nam pokazuje koliko smo razvili vještinu promatranja i kritičke analize. Naš Foto-dnevnik o užem centru grada prezentirat ćemo javno.

 
04. 06. 2016.

7. ŠETNJA GRADOM

Radionice Male škole arhitekture namijenjene su djeci školskog uzrasta održavaju se u Društvu arhitekata Zagreba (DAZ), Trg Bana J. Jelačića 3/1 pod vodstvom stručnih voditelja.

Sedam radionica čini jedinstvenu cjelinu, te je moguće prijaviti se za cijeli program ili za svaku radionicu pojedinačno.
Broj prijava je ograničen, a broj djece po radionici je 15.
Kako bi prijavili svoje dijete za sudjelovanje u radionicama  javite nam se na e-mail adresu davorka.peric@d-a-z.hr ili na telefon 01 5509 706.

Izložba se može pogledati u radnom vremenu od 9-17 sati do 08. 03. 2016.
Društvo arhitekta Zagreb, Trg bana J. Jelačića 3/1, Zagreb.

Autor/izvor/UHA/DAZ