Aktualno
Vizkultura u tiskanom izdanju
datum/vrijeme
26.04.2019.

Promocija V magazina, rođendanske publikacije portala Vizkultura.hr u Dvorani Müller Kina Europa: Ponedjeljak 29. travnja 2019. u 19 sati

Portal Vizkultura prošle je godine proslavio 5. rođendan. Povodom okrugle obljetnice postojanja i vizkulturiranja domaće scene, pokretači i urednici projekta Vizkultura.hr Ivan Dorotić i Maja Bosnić zaželjeli su – uz pomoć divne i entuzijastične grupe suradnika i partnera – realizirati publiciranje tiskanog izdanja Vizkulture!

Proizašla iz neobaveznog sanjarenja, ova se ideja kroz period od 365 dana polako transformirala u V magazin, pozamašnu publikaciju kulturno-umjetničke tematike na čak 256 stranica. V magazin će javnosti premijerno biti predstavljen na promociji u Dvorani Müller na prvom katu zagrebačkog Kina Europa, u ponedjeljak 29. travnja 2019. s početkom u 19 sati.

foto: Marija Gašparović

V magazin istovremeno je knjiga, časopis i slavljeničko rođendansko specijalno tiskano izdanje Vizkulture, ali i “maketa želja” – svojevrsno testiranje utopije o tome kako bi sadržaj koji ekipa iz Vizkulture već godinama objavljuje u digitalnoj formi na svom portalu izgledao u obliku ukoričene magazinske publikacije.

U uređivačkom timu magazina dvojcu Bosnić i Dorotić pridružile su se Vizkulturine dugogodišnje suradnice Jelena Pašić i Maja Marković, a uz članove uredništva, autori(ce) intervjua i tekstova u magazinu su neki od dosadašnjih Vizkulturinih suradnika/ica; Dominko Blažević, Frane Dumandžić, Antonija Eremut Erceg, Marko Golub, Bojan Krištofić, Srđan Sandić i Saša Šimpraga.

Važni i nezaobilazni partneri projekta bile su tvrtke Igepa Plana i Stega tisak, bez čije partnersko-sponzorske podrške, uz pregršt različitih vrsta papira korištenih u magazinu te osebujnog tiska s minuciozno-perfekcionističkim pristupom, realizacija V magazina ne bi bila moguća. Suvremeno te dizajnerski odvažno oblikovanje magazina potpisuje ženski dizajnerski kolektiv NJI3 kojeg čine Tessa Bachrach Krištofić, Dina Milovčić i Franka Tretinjak, a alternacijske naslovnice magazina – tri varijante slova V – osmislili su uspješni hrvatski tipografi Nikola Đurek, Marko Hrastovec i Hrvoje Živčić, ujedno i autori svih fontova korištenih u publikaciji.

foto: Marija Gašparović

Sadržaj V magazina koncipiran je u duhu matičnog portala Vizkultura i sastoji se od kombinacije opsežnih razgovora, autorskih eseja, umjetničkih projekata i specijalnih priloga. Tematski fokus publikacije baziran je na okolišu, prirodnim procesima, biologiji, biotehnologiji, ekologiji i srodnim temama usko vezanima uz prostor i prirodu. Umjesto sumiranja najboljeg sadržaja iz petogodišnje arhive Vizkulture, ili pak subjektivne selekcije najznačajnijih događaja, poetika, izložbi i projekata u aktualnom trenutku, urednička je koncepcija temeljena upravo na ideji stvaranja magazina koji će biti svojevrsna simulacija o Vizkulturi u nekom „drugom mediju“: kako bi Vizkultura izgledala da postoji kao, primjerice, dvomjesečni tiskani magazin o kulturi i umjetnosti, sadržajno usmjeren kroz jasan, aktualan i usmjeravajući, ali ne i suviše nametljiv temat.

foto: Marija Gašparović

Među dominantno arhitektonskim temama u magazinu izdvajamo intervju s arhitektom Brunom Juričićem, kuratorom hrvatskog paviljona na 16. Venecijanskom bijenalu arhitekture, esej Dominka Blaževića o anticipiranju promjena u gradovima, zatim tekst Saše Šimprage o različitim manifestacijama vode u javnom prostoru Zagreba i razgovor s Boškom Budisavljevićem inicijatorom Anatomije otoka, međunarodnog programa koji je za vrijeme svog djelovanja na otok Vis doveo brojna imena svjetske edukatorske arhitektonske scene. Među ostalim sugovornicima predstavljenim u intervjuima magazina su neki od ključnih aktera domaće kulturno-umjetničke scene: umjetnik i modni dizajner Silvio Vujičić, slikar Zlatan Vehabović i kustoski kolektiv [BLOK]. Kao kontrapunkt intervjuima posebno mjesto u magazinu zauzima specijal – kurirani sadržaj, prepušten birou suvremene umjetničke prakse Kontejner i ženskom umjetničkom kolektivu Ljubavnice. Esejistički dio magazina čine tekstovi koji promišljaju odnose prirode i umjetnosti, dizajna i ekologije, geografije i umjetnosti, važnost pitke vode u gradu te anticipiranje urbanih promjena.

foto: Marija Gašparović

Ostatak V magazina, uz detalje iz procesa njegova nastanka iz uredničkog, sadržajnog te dizajnersko-oblikovnog aspekta, na promociji će predstaviti uredništvo i dizajnerski tim magazina, u društvu većine ostalih aktera uključenih u projekt.

Ukoliko želite jedan od samo 1.000 primjeraka magazina svakako dođite na promociju i ne zaboravite ponijeti platnenu torbu – V magazin nije nimalo lagan, a ne planiramo ga niti prodavati niti slati poštom!