Vijesti
OTVORENI GRAD 2016 – Intervencije u javnom prostoru Pule
datum/vrijeme
08.09.2016.

Program projekta “OTVORENI GRAD – intervencije u javnom prostoru Pule” kojeg je pokrenula arhitektica Breda Bizjak u Društvu arhitekata Istre (Dai Sai) održat će se od 9. do 11. rujna 2016. na više lokacija u centru grada: “TERASA TRŽNICA” /Robna kuća Pula/, “EX KINO BEOGRAD” /Giardini/ te “KUĆA BEZ KROVA” /Ul. Hermana Dalmatina 5/. 

{“list”:{“28245 “:”fi19201″},”css”:[“ig-ref”,”ig-ref-ti”,”ig-ref-su”,”ig-ref-im”,”ig-ref-row”,”ig-gallery”]}

Tema ovogodišnjeg programa je oživljavanje napuštenih i zanemarenih prostora u povijesnoj jezgri grada koji će se redefinirati i aktivirati kao prostori-događaji kroz umjetničke i performativne intervencije. Program obuhvaća široki spektar kulturnih aktivnosti: umjetničku kino-akciju, video rad, glazbene događaje, plesni performans, izložbu u izlogu, društvenu igru, okrugli stol te literarnu matineju. U programu sudjeluje više od dvadeset učesnika iz zemlje i inozemstva, bilo samostalnih umjetnika i umjetničkih kolektiva odn. kulturnih radnika.    

Cilj i namjera projekta je upozoriti na ‘nevidljive’, zapuštene i neiskorištene gradske prostore te istražiti i ostvariti mogućnosti za njihovo korištenje za potrebe građana i ponovnu revalorizaciju. Kroz projekt žele se potaknuti građani i zajednice građana, udruge i pojedinci na privremeno korištenje neiskorištenih prostora u gradu i istražiti scenarije i mogućnosti njihove reaktivacije. Privremeno korištenje prostora može predstavljati važan čimbenik u procesu oživljavanja zapuštenih i nekorištenih prostora, bilo da se radi o zgradama, dijelovima zgrada ili otvorenim površinama. Dok nekorištenje prostora često vodi u njihovo propadanje i degradiranje neposredne okoline, privremeno korištenje utječe na podizanje ekonomske, društvene ili kulturne vrijednosti samog prostora i njegove okoline. Istovremeno, ono poboljšava uvjete u prostoru za razvoj različitih djelatnosti i urbanih zajednica. Time se bitno pridonosi poticanju kreativnih i društveno aktivnih zajednica i pojedinaca, a indirektno i podizanju kvalitete te raznovrsnosti života u gradskim četvrtima. 

Koncepcija pojedinog prostora-događaja temelji na suradnji sa umjetnikom odn. umjetničkim kolektivom s kojima je osmišljen privremeni sadržaj lokacije. Lokacija “EX KINO BEOGRAD” povjerena je umjetniku Daliboru Martinisu (kustosice Branka Benčić i Breda Bizjak) u suradnji sa Cinemaniac > misliti film i u partnerstvu sa Apotekom – Prostorom za suvremenu umjetnost, lokacija “NALAZIŠTE AMFORA” ostvarena je sa umjetnikom Sašom Pančićem (kustosica Breda Bizjak), lokacija “KUĆA BEZ KROVA” osmišljena je u suradnji sa Audio vizualnim kolektivom Palme i sekcijom Dai Sai – Djeca i arhitektura te lokacija “TERASA TRŽNICA” sa članovima udruge BukaNoise. Prostori – događaji za jedan će vikend postati privremena prizorišta umjetnosti, druženja i razgovora te se na čas pomaknuti iz anonimnosti i postati javni prostori.

************************************************************************************* // POTPORA /
Projekt su poduprli: Ministarstvo za kulturu RH, Grad Pula, Puljanka d.d., Andre d.o.o., Cream j. d.o.o., Apoteka – prostor za suvremenu umjetnost u suradnji sa Cinemaniac > misliti film, Ara Electronic, DigiColor te Istarska kulturna agencija.
Zahvaljujemo se Pula Film Festivalu, Istarskom narodnom kazalištu, Muzeju suvremene umjetnosti Istre, udruzi Stres film na nesebičnoj suradnji, a posebno zahvaljujemo svim autorima, učesnicima te volonterima koji su pomogli u realizaciji programa.
Više o samom projektu možete pročitati ovdje: 
https://www.facebook.com/otvorenigrad/ te http://dai-sai.hr/web/?cat=9

*************************************************************************************
/ UKRATKO O LOKACIJAMA /

TERASA TRŽNICA /Robna kuća Pula/
Nacrte za Robnu kuću u Puli (Narodni trg 10, Pula) prvotno je projektirao akademik Ante Vulin u suautorastvu sa Mladenom Bošnjakom na temelju pobjedničkog natječajnog rada iz 1968. g. Tandem projektira idejni i izvedbeni projekt s kojim osvaja nagradu 5. zagrebačkog salona 1971. godine. No, sadašnji je oblik najvjerojatnije izgrađen po nacrtima projektanta B. Orlića (Urbis 72). Zgrada površine 9800m2 dovršena je 1978.g. i u vlasništvu dioničkog društva iz Pule, Istra d.d. Terasa, smještena na prvom katu Robne kuće Pula, nekada je djelovala kao terasa restorana objekta. Dostupna preko vanjskog stepeništa sa nivoa tržnice predstavlja autonoman mikroambijent koji je primjeran za javni sadržaj.  

{“list”:{“28252 “:”fi19194″},”css”:[“ig-ref”,”ig-ref-ti”,”ig-ref-su”,”ig-ref-im”,”ig-ref-row”,”ig-gallery”]}

KUĆA BEZ KROVA / Ul. Hermana Dalmatina 5 /
Kuća u ul. Hermana Dalmatina br. 5 dio je anonimnog stambenog niza u sporednoj ulici koja vodi do Danteovog trga u Puli. Zgrada je bez krova, ali sa dobro očuvanim obodnim zidovima i podom u prizemlju. U dijeljenom je vlasništvu, a većinski vlasnik je Grad Pula. 

{“list”:{“28251 “:”fi19195″},”css”:[“ig-ref”,”ig-ref-ti”,”ig-ref-su”,”ig-ref-im”,”ig-ref-row”,”ig-gallery”]}

EX KINO BEOGRAD / Giardini /
Kino Beograd bio je podignut kao samostalna zgrada oko 1912.g.  pod imenom Nazionale, imao je raskošan dvoetažni foaje, a njegova (trideset metara dugačka i dvadesetak metara široka) dvorana mogla je u parteru i na balkonu primiti čak 1.200 gledalaca. Nekadašnji Nazionale u Jugoslaviji je postao kino Beograd, da bi u osamostaljenoj Hrvatskoj najprije dobio ime Divićgrad, zatim Pula, no u sjećanju većine građana ostao je kao kino Beograd. Nakon osamostaljenja, kinokuća vlasniku nije bila više profitabilna, a time niti vrijedna da ulaže novac u njeno održavanje i osuvremenjivanje. Tako je nekadašnja najpopularnija kino dvorana postala neatraktivna, publika ju je napustila, a vlasnik priveo drugoj svrsi, te je u ex kinu Beograd nastala garaža.

{“list”:{“28253 “:”fi19193”,”28247 “:”fi19199″},”css”:[“ig-ref”,”ig-ref-ti”,”ig-ref-su”,”ig-ref-im”,”ig-ref-row”,”ig-gallery”]}

*************************************************************************************
// RASPORED PROGRAMA //

PETAK   9.9.2016. 
19 h – Kuća bez krova – Live performans + kino projekcija /Audio-vizualni kolektiv Palme/

SUBOTA  10.9.2016
10 h – Kuća bez krova – “Nestajanje ili postajanje?” /DiA DAI SAI/ – arhitektonska radionica za djecu 
                                           i roditelje 
13 h – Kuća bez krova – “Scenarij: javni čovjek – javni prostor” – okrugli stol 
                                           /gosti: Irena Boljunčić, Edgar Buršić, Emil Jurcan, Krešimir Krolo, Nikola 
                                            Vojnović, moderatorica: Breda Bizjak/
15 h – Kuća bez krova – “Naslov nepoznat” /OOUR/ – društvena igra
20 h – Kuća bez krova – Dj set i plesni performans Ivane Vratarić /Udruga BukaNoise/                                        
NEDJELJA  11.9.2016
11 h – Kuća bez krova – Literarna matineja /Bojan Žižović/
15 h – Kuća bez krova – “Naslov nepoznat” /OOUR/ – društvena igra 
19 h – Ex kino Beograd – “Drive-in iz pakla / Hell Drive- in (vječna vatra gnjeva)” /Dalibor Martinis/ – kino-akcija 
21 h – Terasa tržnica – Kino after 
** U sklopu programa na lokaciji Terasa tržnica tokom subote i nedjelje biti će izloženi:
– “Transmutations” / Iva Miloković / – izložba                                        
– “Public space Pula” / Udruga Metamedij / – rezultati radionice spekulativnog dizajna Objekti u   
   prostoru.
*************************************************************************************

{“list”:{“28246 “:”fi19200″},”css”:[“ig-ref”,”ig-ref-ti”,”ig-ref-su”,”ig-ref-im”,”ig-ref-row”,”ig-gallery”]}

// DETALJAN OPIS PROGRAMA // kronološki

// KUĆA BEZ KROVA /Ul. Hermana Dalmatina / Pula
Audio – vizualni kolektiv Palme: “Life performans i kino projekcija”
petak, 9.9.2016 u 19h
OTVORENI GRAD otvaramo sa Live performansom i kino projekcijom audio vizualnog kolektiva Palme koji će se održati u petak 9.9.2016 u 19h u Kući bez krova.  
  PALME su nešto između glazbenog projekta, bučne instalacije i live benda. Projekt su 2015. godine inicirali Marko Čuljat i Ognjen Jovanović, a trenutno u fleksibilnom sastavu sudjeluju Bika Blasko s vokalom i violončelom, Ognjen Jovanović s analognim i digitalnim ritam mašinama i Emil Jurcan s bas sintizajzerom i gramofonom. Zvučni ambijent koji se proizvodi uživo na nastupima plod je improvizacije kojom skupina pokušava istražiti granične mogućnosti zvuka u datom site-specific prostornom kontekstu. Palme inače djeluju u okviru pulske inženjerske zadruge Praksa.

// KUĆA BEZ KROVA / Ul. Hermana Dalmatina 5 / Pula
Nestajanje ili postajanje?: arhitektonska radionica – DiA DAI SAI  (sekcija Društva arhitekata Istre)
subota, 10.9.2016 u 10h
Jedna kuća u starome gradu, samo sa zidovima i podom, ruševna, nestabilna, traži sadržaj…
Što je za nju najbolje? Da je plombiramo, prepustimo razaranju i nestajanju, zaboravimo, ili potražimo javni sadržaj? Da li vas ovo već inspirira za kakav dobar prijedlog?
Dođite s djecom, od 5-55g u subotu, 10.9.2016. u 10h u Dalmatinovu 5, da tijekom jutra istražimo zajedno i u maketu pretvorimo svoje prijedloge.
  Radionicu vodi Sekcija Djeca i Arhitektura Društva arhitekata Istre,  DiA DAI SAI – kolektiv arhitekata koji izvodi prostorne vježbe s djecom. Voditelji radionice su: Marta Bognar,  Danijela Perčić Tičić, Katja Regvat, Daniela Škandul i volonteri akcije OTVORENI GRAD. DiA DAI SAI djeluje od 2010., nastao sa željom da doprinese osnovnom likovnom obrazovanju u zakinutom školskom kurikulumu, optimalnoga opterećenja od cijelih 1 sat tjedno. DiA DAI SAI prostor objašnjava kroz igru, gestu, događaj; i pri tom namjerava osnažiti senzibilitet za 3D granice koje na mnogostruke načine definiraju našu stvarnost.

// TERASA TRŽNICA / Robna kuća Pula, Narodni trg 10 / Pula
Scenarij: javni čovjek-javni prostor: okrugli stol – gosti: Irena Boljunčić, Edgar Buršić, Emil Jurcan, Krešimir Krolo, Nikola Vojnović
subota, 10.9.2016 u 13h
U sklopu programa OTVORENOG GRADA održat će se okrugli stol pod naslovom Scenarij: javni čovjek-javni prostor na lokaciji Terase Robne kuće Pula sa početkom u 13h. Gosti okruglog stola su: Irena Boljunčić, predstavnica Saveza udruga Rojc i Udruge Čarobnjakov šešir, Dr. sc. Edgar Buršić, postdoktorand, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za interdisciplinarne, talijanske i kulturološke studije, Emil Jurcan, arhitekt, inženjerska zadruga Praksa, predsjednik Društva arhitekata Istre (Dai Sai),  Dr. sc. Krešimir Krolo, viši asistent, Sveučilište u Zadru, Odjel za sociologiju te Dr. sc. Nikola Vojnović, docent, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za interdisciplinarne, talijanske i kulturološke studije. Okrugli stol će moderirati Breda Bizjak.

Teme okruglog stola su javni čovjek i javni prostor odn. njihov uzročno posljedični odnos sagledan kroz prizmu postindustrijskog i postmodernističkog društva. Sa sugovornicima ćemo kroz razgovor “prošetati” po napuštenim i zanemarenim mjestima Pule i raspraviti o tome kakve su mogućnosti građana za aktivno učestvovanje u kvalitativnim promjenama urbanog prostora? Pokušat ćemo definirati agense promjena u suvremenom društvu koji utječu na javni prostor općenito pa tako i u gradu Puli poput pojave gentrifikacije, privatizacije javnog prostora isl. Koji su mehanizmi koji upravljaju urbanim fenomenom i što znače pojmovi poput “urbano”, “javno”, “privatno”, “društvena angažiranost”, “participacija”? Postoji li javni čovjek? Sužava se ili širi javni prostor? 

// TERASA TRŽNICA / Robna kuća Pula – Narodni trg 10 / Pula
Public space Pula: Udruga Metamedij, Odsjek za dizajn vizualnih komunikacija – Umjetnička akademija u Splitu, Dai Sai, autorice: Maja Dika, Nika Krajnović, Roberta Paljar, Tea Zbašnik
subota 10.9. – nedjelja 11.9.2016  
U subotu 10.9. i nedjelju 11.9. na terasi Robne kuće Pula moći će se vidjeti rezultati radionice spekulativnog dizajna “Objekti u prostoru” pod nazivom “Public space Pula” koju je organizirala Udruga Metamedij u suradnji s Odsjekom za dizajn vizualnih komunikacija (Umjetnička akademija u Splitu – Ivica Mitrović, Oleg Šuran) i Društvom arhitekata Istre (projekt Otvoreni grad – Breda Bizjak) od 23. – 28. svibnja 2016. u Društvenom centru Rojc u Puli. 
  Radionica je okupila mlade stručnjake i umjetnike (studente i srednjoškolce) iz Pule, Novigrada, Ljubljane, Rijeke, Splita, Dubrovnika – koji su se u multidisciplinarnim radnim grupama bavili dizajnom kao drukčijim načinom razmišljanja – refleksivnim, kritičnim i društveno odgovornim. Kroz istraživanje odnosa tehnologije i društva u javnom prostoru grada Pule sudionici radionice promišljali su o mogućim budućnostima ili alternativnim sadašnjostima grada te izradili različite objekte u prostoru – prototipove spekulativnog dizajna. Mentori radionice bili su Martin Skelly (Škotska), Oleg Šuran (DVK/UMAS, Split) + Ivica Mitrović (DVK/UMAS, Split).

// TERASA TRŽNICA / Robna kuća Pula, Narodni trg 10 / Pula
OOUR: Naslov nepoznat – društvena igra
subota, 10.9.2016 u 15h, nedjelja, 11.9.2016 u 15h
Program OTVORENOG GRADA predstavlja društvenu igru “Naslov nepoznat” autora kolektiva OOUR Ivana Rončević, Ivana Vojnić Vratarić, Sandra Banić, Selma Banich, Adam Semijalac koja će se odvijati u subotu 10.9. i nedjelju 11.9. sa početkom u 15h na Terasi Robne kuće Pula. 
  “Naslov nepoznat” je urbana društvena igra u javnom prostoru naizgled stolnog karaktera, ali sa potencijalom za kreativno i proaktivno djelovanje. Bacanjem kocke i odabirom direktne akcije na određenoj lokaciji igrači se pretvaraju iz pasivnih aktera u real-time aktivne individue sa ciljem senzibiliziranja sebe i svoje okoline. Za stolom odigrana igra dogovorom između igrača se seli u javni ili privatni prostor te na taj način za sobom ostavlja poput otiska osobnu priču svakog igrača. Igru će moderirati Ivana Vojnić  Vratarić.

Opis igre i pravila:
Baca se kocka. Igrač koji dobije najvši broj igra prvi. LOKACIJSKO polje može se kupiti kada igrač stane na polje. Kupnjom LOKACIJSKOG polja, prema uputi na pripadajućoj kartici, polju može pridodati maksimalno pet jedinica sadržaja. Vrijednost od kupnje polja i/ili jedinica sadržaja se stavlja na sredinu ploče. Zatim igrač baca KOCKU II i prema uputama na kartici KOCKA II, zapisuje dobivenu “real time” akciju. Igra sljedeći igrač. U slučaju da igrač stane na LOKACIJSKO polje u tuđem posjedu, plaća najamninu prema uputama na kartici polja. Zatim baca KOCKU III, zapisuje dobivenu “real time” akciju. Igra sljedeći igrač. U slučaju da igrač stane na FOND polje, igrač vuče karticu. U slučaju da kartica nalaže plaćanje, vrijednost se stavlja na sredinu ploče. Dinamika i razvoj igre ovise o pojedinačnom i grupnom odlučivanju u toku igre. Igra završava bankrotom ili sporazumno.

// TERASA TRŽNICA / Robna kuća Pula, Narodni trg 10 / Pula
BukaNoise: Dj set i plesni performans Ivane Vratarić 
subota, 10.9.2016 u 20h
BukaNoise kolektiv pobrinuti će se da i njihov doprinos u glazbenom djelu programa bude također “otvoren”. Riječ koja najbolje opisuje je Crossover, tj.raznolik spektar zvukova koji će biti predstavljen od ova 2 audiofila.
  Udruga BukaNoise je nevladina, neprofitna organizacija koja djeluje na području suvremene umjetnosti (točnije likovne umjetnosti, izvedbene umjetnosti i suvremenog plesa) filmom i videom te autorskom glazbom i dj kulturom. BukaNoise se u svom radu fokusira na intermedijalne i interdisciplinarne projekte na sjecištu tehnologije i umjetnosti, inovativne upotrebe medija, a sadržajno se projekti udruge referiraju na relevantne fenomene suvremenog društva i kulture. Umjetnički kolektiv BukaNoise čine: Matko Banković, multimedijalni umjetnik, VJ i DJ, Marko Krnjajić, fotograf i filmski producent, Ivana Vojnić Vratarić, likovna i izvedbena umjetnica te Marko Vojnić, likovni umjetnik. Glazbeni dio BukaNoise kolektiva čine: Matko Banković i Marko Vojnić (BukaNoise Collective)

// TERASA TRŽNICA / Robna kuća Pula, Narodni trg 10 / Pula
Iva Milaković: Transmutations
subota, 10.9.2016 u 20h
U okviru programa OTVORENI GRAD u subotu, 10.09. u 20h u izlogu na terasi Robne kuće Pula otvorit će se izložba crteža Transmutations umjetnice Ive Milaković. Izložba tematizira promjenu kao konstantu u podjednako osobnom, introspektivnom smislu te onom širem, društvenom. Minimalni potezi, praznine, osjećaj nedovršenosti te krhkost materijala  prate višeznačnost i nedefiniranost figurativnih crteža.
  Iva Milaković je multimedijalna akademska umjetnica i dizajnerica. Od 2008 godine je član HDLUI te sudjeluje na brojnim izložbama, festivalima i predstavama u zemlji i inozemstvu, a  zadnju godinu se u potpunosti posvećuje umjetničkom radu. Od 2016 godine s Danielom Horvatom djeluje pod zajedničkim imenom Chthonica na području multimedije, a rad u tradicionalnim medijima nastavlja samostalno.

// TERASA TRŽNICA / Robna kuća Pula, Narodni trg 10 / Pula
Bojan Žižović: Literarna matineja
nedjelja, 11.9.2016 u 11h
OTVORENI GRAD poziva vas na literarnu matineju sa pulskim novinarom i književnikom Bojanom Žižovićem u nedjelju u 11h na terasu Robne kuće Pula. Što će nam Bojan čitati?
 “Čitat ću kratki dio jednog od poglavlja još uvijek neobjavljenog romana radnog naslova „Stranka“. Možda bude vremena i za pokoju priču ili pjesmu.”

Umjesto biografije (iz priče Dupe-glava)
Izmišljaš, Žižoviću, nisi ti rođen na dupe. Nego što sam? Prvo mi je guzica ugledala ovaj svijet. Tako je to bilo. A gdje su ti bile noge i glava, Žižoviću? Još uvijek unutra. Doktor me primio za guzu i izvukao misleći da je glava. A onda se prepao vidjevši glavu koja je nalikovala na guzicu. Mislio je da je to kraj svijeta. Čovjek s dupetom umjesto glave. Ali nije bilo tako. Imao sam ja i glavu i noge. No, to je tek trebalo doći na red. Doktor je, dakle, držao moje dupe i čudio se. Onda su ga babice molile da izvuče ostatak. I doktor je sve izvukao. I što je onda bilo, Žižoviću, što je onda bilo? Ništa nije bilo. Izvukao je doktor i ostatak mene. I dalje ne shvaćajući da me drži za dupe, vidjevši mi glavu pomislio je da imam dvije glave – jednu dupe-glavu, a drugu normalnu glavu.

// EX KINO BEOGRAD / Giardini / Pula
Dalibor Martinis: Drive-in iz pakla / Hell drive – in ( Vječna vatra gnjeva) 
nedjelja, 11.9.2016 u 19h
U okviru projekta OTVORENI GRAD, u nedjelju 11. rujna u 19h sati u parking garaži u (bivšem) kinu Beograd realizira se “kino akcija”, Dalibora Martinisa Hell drive – in ( Vječna vatra gnjeva) – kao instalacija i intervencija u napuštenom prostoru kina.
  Umjetnikovu intervenciju možemo shvatiti na različite načine – kao instalaciju za kino, kolektivnu akciju, te performans i projekciju za automobile i publiku. Pri tom Martinis svojom kritičkom intervencijom u javnom polju ukazuje na prošlu i sadašnju ulogu prostora, te ironično kao da privodi svrsi oba prostora – prostor kina organizirajući projekciju na oronulom platnu i prostor garaže, naznačujući trag uloge kulture u društvu, koju pretvara u specifično drive-in kino. 
Na programu je Vječna vatra gnjeva. Vječnu vatru gnjeva čini niz video zapisa izvedbi istoimenog performansa, odn. akcija-instalacija koje  Martinis opisuje kao “projekt iregularnog privremenog spomenika” tako da se olupina automobila zapali, a prikazuju se kao oblici dokumentacije izvedbi iz različitih gradova Zagreba, Ljubljane, Graza, Dubrovnika…

“Projekt Vječna vatra gnjeva komemorira/generira čin pobune koji se zbiva neredovito ali učestalo na marginama velikih gradova i u pravilu se iskazuje paležom automobila. Čini se kao da je ovom fragmentiranom, predpolitičkom i nepovezanom gnjevu zapaljeni auto potreban kao zajednički oblik-znak. Umjetničkom akcijom paljenja automobila namjera je da posvojimo takve iskaze nezadovoljstva, pobune i bijesa koji su se dogodili u prošlosti ili će se događati u budućnosti u različitim prilikama, na različitim mjestima. Smještajući ovaj čin u područje umjetnosti možda ćemo moći sljedeće paleži automobila razumijevati kao dio nekog, jasnije strukturiranog idejnog, metapolitičkog sklopa. Istovremeno, vraćamo izravno na asfalt i u društvenu memoriju, sve one slike zapaljenih vozila koje su stizale ili će stići iz Pariza, Bejruta, Nablusa, Bagdada, Berlina ili Beograda.
Zapaljeni automobil kod građanina pobuđuje osjećaj nelagode jer izaziva asocijaciju na nezadovoljstvo onih drugih (različitih), a protiv vrijednosti koje smatra svojim civilizacijskom dosegom, pa je takav čin ponajprije spomenik nesposobnosti društva da se održi kao univerzalna vrijednost.

Projekt se realizira u suradnji s cinemaniac > misliti film. 
Partner: Apoteka – Prostor za suvremenu umjetnost. 
Kustosice: Branka Benčić (apoteka / cinemaniac), Breda Bizjak (dai – sai)

Dalibor Martinis ( Zagreb 1947.) zapaženi je hrvatski medijski umjetnik i jedan od pionira video umjetnosti. Diplomirao je 1971. na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Održao brojne samostalne izložbe, performanse i projekcije, i sudjelovao na brojnim međunarodnim izložbama, festivalima – Venice Biennale, Sao Păulo Biennial, Kwangju Biennale, Dokumenta. Festivali: Berlin, Tokyo, Montreal, Locarno, i dr. Njegovi radovi nalaze se u zbirkama Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, Muzeja moderne umjetnosti (MoMA) u New Yorku, Stedelijk Museuma u Amsterdamu, Centra ZKM u Karlsruheu, New York Public Library, Kontakt, Erste Bank u Beču i dr.

// NALAZIŠTE AMFORA / Kandlerova ul. / Pula
Saša Pančić: Dinamička ravan 
premijera – Dani arhitekture u Istri 2016, novembar 2016
Video rad “Dinamička ravan” umjetnika Saše Pančića u sklopu projekta OTVORENI GRAD premijerno će se prikazati na Danima arhitekture u Istri 2016. Tema video rada je zatrpavanje arheološkog nalazišta u Kandlerovoj ul.  koje se sukcesivno snimalo u određenim fazama tijekom trajanja zatrpavanja. Umjetnik se ovim radom fokusira na određenu urbanu ravan nad kojom povijest vrši dinamičke promjene, svojim sadržajem on problematizira pojam pamćenja, povijesnog toka i njegovog krajnjeg smisla. Ujedno, rad postaje važna arhivska dokumentacija i dokument preobrazbe grada. U tom kontekstu, umjetnički doprinos pravazilazi konkretizaciju teme i prostora lokacije u Kandlerovoj ul. te ga možemo shvatiti kao odraz vječitog kreativno destruktivnog odnosa prisutnog u svakoj sredini kroz promišljanje prošlosti i sadašnjosti.

{“list”:{“28250 “:”fi19196”,”28248 “:”fi19198″},”css”:[“ig-ref”,”ig-ref-ti”,”ig-ref-su”,”ig-ref-im”,”ig-ref-row”,”ig-gallery”]}

Kustosica: Breda Bizjak (Otvoreni grad, Dai – Sai)
Kamera: Ivan Dobran i Danilo Lola Ilić
Montaža: Slavoljub Živanović

Saša Pančić (1965) diplomirao je slikarstvo na Fakultetu likovnih umjetnosti u Beogradu 1989., a na istom fakultetu 1992. magistrirao crtež.  Član je Udruženja likovnih umjetnika Srbije i u statusu samostalnog umetnika. Imao je preko dvadeset samostalnih i više kolektivnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Od 2007 do 2010 obavljao je funkciju predsjednika Udruženja likovnih umjetnika Srbije. Njegov umjetnički izraz je višemedijski, sastoji se od kratkih filmova, objekta u različitim materijalima, kao i crteža i slika. Radovi Saše Pančića nalaze se u javnom prostoru i u kolekcijama: Grada Beograda /, Grada Sofije / Kolekcija “Telenor“, Beograd  / Muzej „Macura“, Beograd  / Kolekcija Claude de Saint Pierre, Pariz / Kolekcija Kevin Cottell, Los Angeles / Aula Beogradskog dramskog kazališta / Park skulptura „Kakslauttanen“ Laponija – Finska / Kolekcija Galerije New Moment, Beograd / Kolekcija GalerijeThalberg, Zurich¬ / Kolekcija Galerije Lamusee, Tokyo /

{“list”:{“28249 “:”fi19197″},”css”:[“ig-ref”,”ig-ref-ti”,”ig-ref-su”,”ig-ref-im”,”ig-ref-row”,”ig-gallery”]}